donderdag 16 augustus 2012

Einde

Een beknopt overzichtvan mijn ervaringen:
  • hoewel ik een aantal fora volg had ik nooit eerder een rss feed gemaakt. Leuke mogelijkheid dat wel maar ik heb er niet veel berichten gevonden die nieuw voor mij waren.
  • omdat ik ervaring heb met het schrijven van een weblog voor VggNET.com bracht het maken van een weblog niet veel nieuws. Duidelijk is wel dat in deze besloten ruimte er niet veel belangstelling is voor alles wat je in je weblog schrijft. In dat verband is een openruimte als VggNET.com een breder forum.
  • Flickkr was compleet nieuw voor mijen ook de techniek om foto's daarvan te delen/gebruiken. Er staan veel en andersw foto's op dan die welke je bij google kunt vinden.
  • goed om kennis te maken met Twitter en Yammer. Voor mij is het helder: ik laat het graag aan anderen over.
  • you tube en googlemaps kende ik wel. Toch was de oefening een toevoeging aan mijn kennis. Je gaat kennelijk gemakkelijk dezelfde paden langs.
  • over de andere dingen heb ik zeer recent nog blogs geschreven.
Uit deze cursus neem ik een aantal zaken mee die ik kan benutten binnen VggNET.com. Voor het bereiken van collega's heb ik moeten constateren dat zij eerder en adequater reageren op een vraag die via e-mail aan heb gesteld wordt dan wanneer dezelfde vraag via een social media gesteld wordt. Eigelijk vind ik dat niet vreemd, het heeft te maken met gerichtheid, taakbelasting maar ook verantwoordelkijkheid. kennelijk is een social media onpersoonlijker dan een vraag per e-mail.

De "groepslessen" waarbij het mogelijk is via vraag en antwoord opdrachten te doen vond ik een prettige manier van werken. Het is wel zaak om een groep samen te stellen van mensen die min of meer een gelijke ervaring en leerproces hebben (anders is het voor de snelle mensen snel niet leuk meer)

Groene dingen was voor mij een verkenning van nut en potentie van bekende en onbekende mogelijkheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten